Home > Overig nieuws > Vendor toilethygiëne lanceert belevingsconcept

Vendor toilethygiëne lanceert belevingsconcept

Delen

Op International Day of Happiness (20 maart), een UN initiatief, introduceerde Vendor een nieuw belevingsconcept voor het toilet: ‘Vendor Moments, great ideas for small places’. ‘

‘Een nieuwe, verfrissende kijk op de meest onderschatte ruimte in een gebouw: het toilet’, aldus Vendor. ‘Met toevoeging van de juiste mix aan beeld, geluid, kleur, geur en interactiviteit wordt de primaire functie van het toilet verruimd. Dit draagt bij aan het creëren van een happy moment bij de toiletbezoeker’.

Sabine Thuysbaert, CEO Vendor: “In een tijd van steeds verdergaande digitalisering, zie je dat mensen bewust of onbewust op zoek zijn naar prikkelingen van één of meerdere zintuigen. Denk bijvoorbeeld aan het bekende effect van de ‘appeltaart in de oven’ bij de verkoop van een huis. Niets nieuws onder de zon. Totdat het toilet wordt ingezet om, met de juiste elementen, een sfeer op te roepen die de bezoeker in een positieve stemming brengt.”

Het wordt steeds belangrijker om klanten, medewerkers, gasten of patiënten op andere manieren te bereiken en hen nóg beter te bedienen. Organisaties moeten een antwoord bieden op de toenemende vraag aan hospitality, employer branding en beleving. Vanuit de overtuiging dat een positieve beleving op het toilet net dat verschil kan maken, ontwikkelde Vendor het Moments concept. “Dat creëert voor de toiletbezoeker met bijvoorbeeld kleurrijke visuals, (online) geursystemen, bijpassende dispensers en aangepaste verlichting en muziek een moment van rust, afleiding, energie, verbazing of verrassing. Het resultaat: lichamelijk en mentaal comfort voor de bezoeker én een moment om je als organisatie te onderscheiden, bijvoorbeeld door de medewerkerstevredenheid te verhogen”, aldus Thuysbaert.

“Uit onderzoek blijkt dat het loont om meerdere zintuigen tegelijkertijd te prikkelen. Zo is 40 procent vooral visueel ingesteld, maar zal 20 procent eerder geprikkeld worden vanuit een auditieve stimulatie. Daarnaast bestaan er verschillen tussen mannen en vrouwen.” Vendor Moments speelt hierop in met een modulaire opzet aan mogelijkheden die daarmee rekening houdt.

www.vendor.nl/moments

Delen

Aanmelden nieuwsbrief


Onze sponsors

Laatste editie