Carl Hansen groeit

Delen

Carl Hansen & Son Holding A/S presenteert zijn financiële cijfers voor 2018 en rapporteert voor het negende achtereenvolgende jaar groei. In 2018 is de wereldwijde vraag naar de Deense designklassiekers van de meubelfabrikant naar nieuwe hoogten gestegen en is een omzet gegenereerd van 84,1 miljoen euro, de hoogste omzet ooit in de 111-jarige geschiedenis van het bedrijf.

Carl Hansen & Son laat sterke resultaten zien op alle markten, met een bijzonder indrukwekkende groei in Noord-Amerika en Europa (respectievelijk 45,5 procent en 32 procent). Op basis van de resultaten van het afgelopen jaar is Carl Hansen & Son goed op weg om de doelstelling van 134 miljoen euro aan omzet in 2022 te halen.

De internationale vraag naar de Deense designklassiekers van Carl Hansen & Son, zoals het tijdloze kwaliteitsmeubilair van Hans J. Wegner, is nog nooit zo groot geweest. De ontwikkelingen op de Europese en Noord-Amerikaanse markten in 2018 zijn in het bijzonder opmerkelijk: de Verenigde Staten en Canada groeiden met 45,5 procent, terwijl de groei in Europa (met uitzondering van Denemarken) 32 procent bedroeg. De sterke Deense binnenlandse markt zag een indrukwekkende groei van 12,2 procent, terwijl belangrijke exportmarkten zoals het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk en Finland ook groeipercentages in de dubbele cijfers realiseerden in 2018.

Knud Erik Hansen, de CEO van Carl Hansen & Son, is zeer tevreden met de resultaten: “Ik ben trots op de onversaagde voortzetting van ons wereldwijde groeitraject. De groei in Europa en de VS was met name baanbrekend, wat betekent dat onze export binnenkort driekwart van de verkochte producten zal omvatten. Onze volle orderportefeuilles en de enorme vraag over de hele wereld bevestigen dat de internationale interesse in onze Deense meubelklassiekers en ons vakmanschap van wereldklasse alleen maar toeneemt. Dat was ook duidelijk bij de opening van onze nieuwe flagshipstores in Londen, San Francisco, Stockholm en Osaka. Op basis van ons huidige momentum ben ik ervan overtuigd dat we onze langetermijndoelstelling van 134 miljoen euro aan omzet in 2022 gaan halen.”

“Onze acquisitie in 2017 van de DAFI-meubelfabriek in Vietnam zal verder bijdragen aan dit doel. De fabriek, die naast andere collecties ook grote volumes aan op maat gemaakte meubelen voor buitenshuis produceert, heeft een positieve bijdrage geleverd aan de jaarresultaten met een omzetstijging van 54 procent in 2018.”

www.carlhansen.com

Delen

Aanmelden nieuwsbrief


Onze sponsors

Laatste editie