Home > Productnieuws > Kantoor- & Projectmeubilair > Pami haalt grootste order ooit binnen

Pami haalt grootste order ooit binnen

Delen

Pami stapelt mega-orders alsof het niets is. In 2020 scoorde de kantoorinrichter het grootste project ooit: de inrichting van de nieuwe kantoren van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel (GOB). Records zijn er om gebroken te worden en nu, amper 2 jaar later, mag de Belgische onderneming de kantoorinrichting produceren, leveren én installeren voor BruCity, het nieuwe administratief centrum van Stad Brussel.

Het huidige administratief centrum voldeed niet meer aan de behoeften van het publiek. Om zijn burgers beter te dienen, gaf Stad Brussel in 2016 groen licht aan de openbare aanbesteding voor de bouw van een nieuw administratief centrum: BruCity.

Het duurzame en zogenaamde ‘passiefgebouw’ – verplicht voor alle nieuwbouw in Brussel -werd opgetrokken op het terrein van parking 58, een overblijfsel van de Wereldexpo ‘58 en legendarisch omwille van het uitzicht op de hoofdstad. Het project zal 37.000 vierkante meter tellen, voornamelijk kantoren, verdeeld over negen etages. Het bovenste niveau huisvest een restaurant en daktuin. Ondergronds zijn 559 parkeerplaatsen voorzien, waarvan 450 publiek.

Onlangs kreeg Pami de heugelijke boodschap dat ze de openbare aanbesteding van BruCity hadden gewonnen. Deze zomer zal Pami de kantoorinrichting voor de 1.700 medewerkers van Stad Brussel produceren, leveren en installeren. Dit najaar zullen zij dan hun intrek kunnen nemen.

De groene ambities van Pami werden onlangs al bewezen door een investering in een 100 procent elektrisch wagenpark. Op vrijdag 4 maart leverde volkswagendealer Delorge Lommel een groene vloot van tien splinternieuwe Volkswagen ID.4’s bij de Belgische kantoorinrichter. Deze nieuwste SUV van Volkswagen rijdt 100 procent elektrisch. De workspace designer uit Pelt trekt daarmee met volle overtuiging de ‘groene kaart’.

Managing director Lode Essers licht de keuze toe: “De veranderende fiscaliteit is voor ons doorslaggevend om vanaf nu alleen nog te kiezen voor elektrische personenwagens in de bedrijfsvloot van Pami. Maar dat is zeker niet de voornaamste reden. Door deze overtuigde switch willen we als Belgische onderneming ook een statement maken dat perfect aansluit bij onze bedrijfsfilosofie. We zijn als dynamische onderneming voortdurend gericht op de toekomst. We hebben dag in, dag uit oog voor belangrijke sleutelwaardes zoals goede kwaliteit, veiligheid en zorg voor het milieu. In onze bedrijfsvoering streven we ernaar om een positieve impact te hebben op het milieu en de maatschappij. We kiezen daarom voor duurzaamheid in de breedste zin van het woord. Met de investering in een elektrisch wagenpark willen we ons groene profiel kracht bijzetten en laten zien dat het ons ernst is! We hebben als bedrijf een verantwoordelijkheid voor ons leefmilieu en de toekomstige generaties. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is voor ons dan ook geen vrijblijvende keuze.”

Gedelegeerd bestuurder Hendrik Essers: “We maken dat streven heel concreet door de principes van ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ (MVO) trouw toe te passen. In elke handeling, in elk besluit en in elk plan houden we rekening met de 3 P’s daarvan: People, Planet en Prosperity. In al onze activiteiten streven we ernaar om de impact op het milieu en de omgeving tot een minimum te beperken. De vernieuwing van ons wagenpark en de keuze voor 100 procent elektrische wagens past daar dus helemaal in. Want een elektrische auto is ‘groener’ dan een diesel- of benzineauto. Hij stoot over zijn hele leven ongeveer 40 procent minder CO2 uit dan een auto met een uitlaat. Elektrische wagens beperken de uitstoot in stedelijke gebieden en dragen bij aan verbetering van de lokale luchtkwaliteit omdat ze minder CO2, fijnstof en stikstofoxiden uitstoten.”

Hendrik Essers: “Een belangrijke reden om te kiezen voor de ID.4 was de actieradius. Testen wijzen uit dat het mogelijk is om net iets meer dan 500 kilometer te rijden met een volle batterij (77 kWh). In realiteit betekent dit dat we toch makkelijk 400 kilometer kunnen rijden zonder bijladen. En dat is zeker voor ons salesteam essentieel. Ook is het een praktische wagen met een grote kofferruimte. Erg handig als onze accountmanagers een bureaustoel willen meenemen.”

Lode Essers: “Daarnaast lieten we ons ook leiden door de total cost of ownership (TCO). Dat zijn alle kosten waarmee je te maken krijgt bij de aanschaf en het gebruik van de voertuigen. Zo zijn elektrische wagens bijvoorbeeld duurder in aankoop, maar in gebruik zijn ze dan weer energiezuiniger en goedkoper. Ook heeft een elektrische wagen minder slijtagegevoelige onderdelen en minder onderhoud nodig. Je betaalt dus een lagere kilometerprijs in vergelijking met wagens die rijden op fossiele brandstoffen en je hebt minder onderhoudskosten.”

“Om vlot elektrisch te rijden moeten medewerkers natuurlijk wel gemakkelijk kunnen laden, zowel op kantoor, onderweg als thuis. Daarom hebben we op kantoor en bij iedereen thuis geïnvesteerd in de nodige laadinfrastructuur. Zo zijn er meerdere oplaadmogelijkheden en kan het opladen altijd veilig gebeuren”, besluit Hendrik Essers.

Delen

Aanmelden nieuwsbrief


Onze sponsors

Laatste editie